The perks of being a wallflower

Autor : Stephen Chbosky
Rok vydania : 1999
Počet strán : 231
Vydavateľstvo : A CBS company

Túto knihu som mala už vyhliadnutú dávnejšie. Rozhodla som sa, že si ju prečítam v anglickom jazyku. Netuším, aký je slovenský preklad, ale myslím si, že niektoré frázy a slovné spojenia by nezneli tak dobre v slovenčine ako v angličtine, preto som rada, že som sa rozhodla práve pre anglickú verziu tejto knihy.

Hlavnou postavou tohto príbehu je Charlie. Charlie si píše denník - takže kniha je vo forme denníka. Túto postavu si veľmi rýchlo zamilujete.
Charlie prichádza na strednú školu. Nepatrí k ľudom, ktorí majú veľa priateľov. Na strednej škole spozná nových ľudí. Najviac mu prirastú k srdcu Patrick a Sam - sú to žiaci vyšších ročníkov. Tí ho oboznámia s vecami, ktoré doposiaľ nepoznal. 
Táto kniha mi často pripomínala Aljašku. Charlie bol rovnako ako Miles bez kamarátov a pitie, fajčenie nebolo jeho obľúbenou činnosťou. Nová škola oboch veľmi zmenila. 

"We accept the love we think we deserve"


Kniha nie je moc hrubá, prvú polku som prečítala na jeden dych. Na začiatku bolo zaujímavé spoznávať Charlieho a oboznamovať sa s jeho pohľadom na svet. 
Nájdete tu veľa pekných citátov. Nejeden som si musela hneď zapísať. Charlie má veľmi dobré názory a realistický pohľad na svet. 
Nechcem spoilovať, ale áno, Charlie sa zamiluje. Dosť. Od úplného začiatku - odkedy, ako ju videl, som to prežívala s ním. Naozaj som im to veľmi priala a dúfala som, že k sebe nájdu cestu. Nevravím, že si ju nenašli, ale nevravím ani že si ju našli :-) Preto by ste si ju mali prečítať !
Ku koncu som bola naozaj smutná, že táto knižka už končí. Keďže som bola zbláznená do Charlieho  som dúfala, že to skončí opačne, bola som trošku sklamaná. 
Napriek tomu sa mi kniha veľmi páčila. Veľmi vám ju odporúčam - či už v anglickom alebo slovenskom jazyku :-) .

Anotácia:
Charlie is a freshman. And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára