Zuzka Šulajová

Zuzka Šulajová je známa slovenská autorka z Bratislavy. Je autorkou série kníh Džínsový denník - tieto knihy vydáva vydavateľstvo Slovenský spisovateľ.
Jej facebooková stránka : TU



Tvorba :  Džínsový denník, Džínsový denník 2, Džínsový denník 3, Džínsový denník Lukášovými očami, Džínsový denník 4, Dievča z minulosti, Ako z románu

Rozhovor:

1) Kedy a ako ste začali s písaním? Bol to Váš detský sen, alebo to prišlo spontánne?

Písať som začala asi ako 14 ročná, keď sme sa so spolužiačkou dohodli, že si pod stromček darujeme príbeh z prostredia našej základnej školy. Vtedy som zistila, že ma baví vymýšľať príbeh, zápletky, hrať sa s postavami, určovať im smery a kroky. Už ma to nepustilo, odvtedy som písala sama pre seba, žiadne ambície vydávať knihy som nemala. Iba maličkú predstavu, že by bolo krásne, vidieť raz nejakú knihu s mojím menom v kníhkupectve, ale nerobila som pre to nič. Mala som pocit, že je to nereálne, v tej dobe slovenskí spisovatelia nefrčali ako dnes. Tým odpovedám aj na druhú otázku - nebol to vyslovene ani sen, ani spontánnosť, skrátka to akosi šlo samo od seba. Džínsový denník 1 som napísala v sedemnástich a po takých štyroch, piatich rokoch som si ho prečítala, a prvýkrát sa mi z vlastnej tvorby neobracal žalúdok :) Takže som skusmo poslala do Slovenského spisovateľa s nádejou, či  by mi nedali spätnú väzbu. Samozrejme, dúfala som aj vo viac, ale neverila som tomu, šlo mi hlavne o tú spätnú väzbu. Ale vtedy, v roku 2007, sa zmenil celý môj život, lebo knihu nadšene zobrali a odvtedy sa v tom veziem :)

2) Čo Vás inšpiruje pri písaní kníh?

Život. Všetko okolo nás je inšpirácia. Niečo vidíte, počujete, vnímate, zažijete a môžete to použiť v knihe. Alebo sa s tým hrať, upraviť to a prerobiť a tak použiť v knihe. Chodím s otvorenými očami a ušami. Som dosť empatická, takže sa viem vcítiť do ľudí a tým pádom aj do svojich postáv. S postavami z denníkov robím od roku 2003, čo už je nejaký ten piatok, sú mi ako rodina a kamaráti, takže ich životy mi doslova idú samé od seba.

3) Kedy sa Vaši čitatelia dočkajú piateho dielu Džínsového denníka? Plánujete vydať aj šiesty diel?

 Džínsový denník 5 vyjde v druhej polovici septembra 2015 a o rok na to je plánovaný záverečný Džínsový denník 6.





0 komentárov:

Zverejnenie komentára