Risknem to s punkerom

Autor: Enja Rúčková
Počet strán: 269
Rok vydania : 2011
Vydavateľstvo : Motýľ

Dej:
Tina je obyčajné dievča. Má dve najlepšie kamarátky Zuzku a Mirku, a frajera Roba. Zdá sa, že jej nič nechýba. No v skutočnosti jej však najviac chýba jej mama, ktorá pracuje na určitý čas v Afrike.
Jej vzťah s Robom nie je ideálny. Robo je závislý na cvičení a sebavedomie mu teda nechýba. Tina v tomto vzťahu nie je šťastná. Robo od nej vyžaduje to, čo ona nechce.
V jeden večer sa s kamarátkami rozhodla, že navštívia Čiernu ovcu. Je to podnik, v ktorom mali koncerty punkové kapely. Tinu nejak extra nezaujímal punk, no predsa len sa tam vybrali. Nečakala, že tam stretne jej kamaráta Džonyho. Džony bol jej najlepší kamarát veľmi dlhú dobu. V poslednej dobe však býval v Anglicku, takže s ním Tina nebola vôbec v kontakte. Zistila, že hrá v punkovej kapele Sajrajt na bicie.
Džony Tinu vždy priťahoval. Bola veľmi rada, že ho po dlhej dobe opäť stretla.
Po tomto stretnutí medzi nimi preskočila iskra.




,,Viem, že to, čo je nakrivo, nedá sa narovnať. Aj keď psychoterapeuti by asi nesúhlasili..."



Po prečítaní knihy Láska na kolesách od Enji Rúčkovej som sa rozhodla, že si prečítam ďalšiu knihu od tejto autorky.  Láska na kolesách sa mi veľmi páčila. Keď som zašla do knižnice po nejakú knihu od Enji, našla som tam len knihu Risknem to s punkerom. Aj keď punk nepočúvam, túto knihu som si hneď vzala so sebou.
Štýl písania tejto autorky sa mi zapáčil  už pri prvej knihe. Čítanie ma bavilo a niekoľkokrát ma prevraty naozaj šokovali. Enja hovorí, že má slabosť pre "zlých chlapcov". A aj to sa mi na jej knihách páči. Rovnako ako v Láske na dvoch kolesách, aj v tejto knihe sa môžete stretnúť s takouto povahou. Občas vás konanie tejto postavy nahnevá, prekvapí.

Keď už sme pri tých postavách, ja som si veľmi obľúbila hlavnú postavu Tinu, aj keď som jej konanie občas naozaj nechápala. Čo sa týka jej kamarátok, Mirka v pohode ale Zuzanu som priam neznášala :-D. Aj keď je to len vymyslená postava v knihe, naozaj mi liezla na nervy. Ďalšia postava, ktorú som nemala rada bol samozrejme Robo. Keď sa zamyslím nad Džonym, občas som ho mala rada, ale pár krát ma neskutočne naštval.

Tina vás vtiahne do svojho sveta a dej začnete prežívať s ňou. Ja som sa do tejto knihy začítala pomerne rýchlo. Ona, ktorá má rada klasickú hudbu a hru na klavír sa odrazu objaví medzi drsnou punkovou kapelou. No napriek ich rozličnosti si ju Džonyho spoluhráči obľúbia.
Čo sa týka Tiny a Džonyho, aj oni sú veľmi rozliční. Nie je to len hudobným vkusom, ale aj povahovo. Džony je veľmi výbušný, a ako aj on povedal - je v ňom temnota. Jeho otec ho totiž celé detstvo bil, takže sa to dá čakať. Tina je naopak veľmi milá, trpezlivá.

Postavy:
Tina  je rozprávačka a hlavná postava. Hrá dlhé roky na klavíri a má rada klasickú hudbu. Väčšinu svojho života žije len s otcom ,pretože jej mama pracuje v Afrike. Tina je v poslednom ročníku na strednej škole. 
Džony je Tinin sused. Po dlhej dobe sa vrátil späť na Slovensko. Miluje hru na bicích a hrá v punkovej skupine Sajrajt. Jeho detstvo nebolo zrovna rozprávkové. Jeho otec ho totiž celý čas bil. Jeho povaha je veľmi výbušná a agresívna.
Mirka a Zuzka sú Tinine najlepšie kamarátky. Zuzka bola vždy tou lepšou kamarátkou, no veľa krát Tinu poriadne podrazí. 

Anotácia: 
Maturantka Tina má pocit, že jej život uviazol na mŕtvom bode. Pociťuje potrebu zažiť niečo nevšedné, a tak sa ocitne sa koncerte punkrockovej kapely. V chalanovi, ktorý sedí za bicími, spozná svojho bývalého suseda. Vrátil sa po dvoch rokoch z cudziny, pričom to pred všetkými známymi veľmi úspešne tajil.
K Tine je však od samého začiatku úprimný, neskrýva pred ňou svoje vlastné pocity. Vyvracia jej mienku o sebe aj o tom, v čo doteraz verila. Obracia jej svet hore nohami, otvára jej nový obzor, vťahuje ju do víru punkovej energie a slobody. Prináša so sebou závan čerstvého vzduchu, no na druhej strane aj riziko a nebezpečenstvo. Je teda iba na Tine, či sa rozhodne stiahnuť do kúta alebo sa poddá svojmu srdcu.
Bude v jej prípade platiť, že risk je zisk?


0 komentárov:

Zverejnenie komentára